Mattila MTB MAPX SM 2019




Kaikille avoin
MATTILA MTB MAPX SM 2019

Kilpailun mahdollinen peruuntuminen tulee näkymään tässä: 

EI PERUTTU tällä hetkellä!

Seuraava karttacrossin SM-kisa ajetaan LA 27.4.2019 klo 11.00 alkaen Lappeenrannassa. Järjestäjänä on tälläkin kertaa Pyöräilytalli Riemu. Laji ei kuulu minkään liiton alaisuuteen, joten siksi mitään lisenssiä ei vaadita. Vain kypärä ja sähköavusteeton pyörä ovat pakollisia. Osallistuminen on ilmaista, mutta se tapahtuu omalla vastuulla!


 Kuvat vuodelta 2018





 Ensimmäisen SM-kisan mitalikolmikko: Suomenmestari Antti Kosonen, IU, hopeaa Olli Ahonen, IU ja pronssia Matti Hyypöläinen, TaiTä/PtR




Sarjat: M yleinen, N yleinen ja M/N12


Matkat: M yleinen 12 x 1,1-1,2km = 14km, N yleinen 10 x 1,1-1,2km = 12km ja M/N12  5 x 1,1-1,2km = 6km


Ilmoittautuminen: ptriemu@gmail.com 26.4. mennessä. Emme takaa osallistumisen onnistumista, jos ilmoittaudut vasta kisapäivänä.


Rastien vienti: Järjestäjä vie rastit maastoon LA 27.4.2019 klo 7.00 alkaen. Tämän jälkeen ennakkoharjoittelu alueella on kielletty suunnitteluajan alkuun saakka. Ks. säännöt!


Palkinnot: Vain SM-mitalit sarjojen kolmelle parhaalle!


Ilmoittautuneet:

M yleinen
1   Antti Kosonen, IU
2   Olli Ahonen, IU
3   Matti Hyypöläinen, TaiTä/PtR
4   Timo Kiander, Uinti Imatra
5   Eino Miikki, TaiTä
6   Rasmus Räikkönen, IU
7   Antti Kuisma, TaiTä
8   Kari Kymäläinen, LrPy

N yleinen
51 Anna Keskisaari, IU
52 Anna Kullberg, IU

M/N12
71 Martin Kullberg, IU


Kilpailukeskus: Mattilan monttu, Lappeenranta. https://asiointi.maanmittauslaitos.fi/karttapaikka/?lang=fi&share=customMarker&n=6766745.971258968&e=562412.2119824443&title=Mattila+MTB+MAPX+SM+2019+-kilpailukeskus&desc=&zoom=11&layers=%5B%7B%22id%22%3A2%2C%22opacity%22%3A100%7D%5D Käynti Käenkaari 16 ja 18 talojen välistä kulkevaa hiekkatietä pitkin.

Kilpailukeskuksesta löytyvät myös pukuhuoneet ja suihkut.



Säännöt:
  1. Järjestäjä asettaa näkyville kartan tai karttoja kaksi tuntia ennen lähtöä tutustumista ja reitin suunnittelua varten lähtöalueelle sekä halutessaan, etenkin pidemmän reitin ollessa kyseessä, myöskin rasteille tai vain yhdelle rastille (esim. reitin puoliväliin). Myös vapaaehtoisen numeroimattoman ja kartalla varustetun apurastin laitto on luvallista esim. pitkällä rastivälillä. Apurastilla ei ole pakko käydä kilpailussa. Karttoihin on piirretty rastit (max. 5 kpl) numeroituina + mahdollinen numeroimaton apurasti (APU) esim. punaisin ympyröin siten, että ympyrän keskipisteessä on oikeasti maastoon asetettu rastilippu.
  2. Järjestäjä vie maastoon helposti havaittavasti maksimissaan viisi numeroitua (numerot järjestyksessä 1-5) rastia sellaisille etäisyyksille lähtö- ja maalipaikasta, että kilpailija ehtii kahden tunnin suunnitteluajan puitteissa kohtuullisesti tehdä päätöksensä tulevasta reitinvalinnastaan. Rastit asetetaan myös siten, että reitistä muodostuu kierros eli että maaliin ei tulla samasta suunnasta minne lähdettiin. Muuallakaan ei ajeta toisia kilpailijoita vasten, jos kohde on vaarallinen vastaantulijoille ja törmäys on ilmeinen.
  3. Kahden tunnin suunnitteluaikana kilpailija yrittää painaa mieleen kartoista missä rastit ovat ja käy miettimässä maastossa itselleen nopeimman reitin sekä etsii rastit jo valmiiksi. Muistiinpanot välineineen ja puhelimen käyttö muulloin kuin keskeytys- tai hätätapauksissa eivät ole sallittuja. Rastit ohitetaan numerojärjestyksessä. Karttoja ei anneta siis kilpailijalle mukaan, ainoastaan kilpailunumerot. Järjestäjän tulee jakaa tankonumerot kilpailijoille jo ennen tutustumisaikaa ja kilpailijan pitää kiinnittää ne myös ennen kuin aloittaa reittinsä suunnittelun!
  4. Järjestäjä asettaa rasteille vahdit tai vähintäänkin kiertävän pistokoevahdin, joka tarkkailee rasteilla käyntien noudattamista kilpailun aikana. Rastivahdit kirjaavat tankonumerot ylös.
  5. Varsinainen kilpailu ajetaan yhteislähtönä ja kierrosmäärän järjestäjä voi maaston raskauden mukaan vapaasti valita. Järjestäjä voi myös vapaasti asettaa sarjat osallistujamäärän mukaan. Kilpailija saa ajaa muiden reiteistä piittaamatta omaa reittiään kilpailun aikana, kunhan käy numerojärjestyksessä kaikilla rasteilla jokaisella kierroksella. Hän voi toki muuttaa milloin vain reittiään paremmaksikin. Nopeampien peesiin saa myös mennä halutessaan.
  6. Rasteilla ei leimata, mutta enimmillään viiden metrin etäisyydeltä rastilipuista on ne aina ohitettava!
  7. Joskus valittu reitti voi kulkea yleisilläkin teillä. Kilpailija vastaa itse liikennesääntöjen noudattamisesta. Maastossa(-kin) kilpailijan tulee väistää muut luonnossa liikkujat!
  8. Järjestäjä hoitaa ajanoton, kierrosten laskennan ja maaliintulojärjestyksen kuten muissakin pyöräilykilpailuissa.
  9. Ennakkoharjoittelu kilpailualueella ennen rastien laittoa on sallittua. Ei enää sen jälkeen vasta kuin suunnitteluajan alettua. Järjestäjän pitää ilmoittaa milloin vie rastit maastoon.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti